Čínská automobilka Leapmotor odhalila technické detaily svého prvního kompaktního elektromobilu, který má konkurovat Volkswagenu ID.3 nebo Kia EV4. Model, známý v Číně jako Lafa 5, vstoupil do předprodeje a zaujal hlavně nízkou cenou a parametry, které se blíží evropské konkurenci.
Až 605 km na jedno nabití
Lafa 5 je 4,43 metru dlouhý hatchback, který bude nabízen v pěti verzích. Zákazníci si budou moci vybrat mezi bateriemi o kapacitě 56,2 nebo 67,1 kWh, přičemž maximální dojezd podle čínské normy CLTC dosahuje 605 kilometrů. Automobilka sice nezveřejnila maximální nabíjecí výkon, ale tvrdí, že nabíjení z 30 na 80 % zvládne za 18 minut.
Pod kapotou se nachází zadní elektromotor s výkonem 132 kW (180 koní) nebo 160 kW (218 koní) v závislosti na verzi. Maximální rychlost činí až 170 km/h.
Cena, která zaskočí Evropu
Na čínském trhu bude základní model Lafa 5 stát 105 800 juanů (zhruba 12 800 eur). Nejdražší verze vyjde na 131 800 juanů (přibližně 16 000 eur) – tedy méně, než stojí základní elektromobil v Evropě. Zákazníci, kteří složí zálohu 99 juanů (asi 12 eur), získají bonusy v hodnotě 12 500 juanů (asi 1 500 eur). Oficiální uvedení na trh je naplánováno na 28. listopadu, přičemž dodávky začnou okamžitě poté.
LiDAR a čip s výkonem 200 TOPS
Vyšší specifikace Lafa 5 budou vybaveny střešním LiDAR senzorem a čipem Qualcomm 8650, který zvládne až 200 TOPS výpočetního výkonu. To umožní pokročilé asistenční systémy řízení a poloautonomní funkce, což je u tohoto cenového segmentu výjimečné.
Chystá se i sportovní verze
Leapmotor, který spolupracuje s koncernem Stellantis na expanzi do Evropy, plánuje do poloviny roku 2026 představit sportovnější variantu B05 Ultra. Ta dostane aerodynamický bodykit, větší zadní spoiler a matný lak, čímž se má odlišit od běžných verzí.