Tesla rozšířila svou nabídku na čínském trhu o novou variantu Modelu 3 Plus, která se pyšní rekordním dojezdem až 830 kilometrů. Podle aktuálních informací se tento model zatím nechystá mimo Čínu.
Delší dojezd než kdy dřív
Model 3 Plus nabídne v závislosti na velikosti kol 800 až 830 km dojezdu. Tento údaj vychází z čínského testovacího cyklu CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle), který obvykle uvádí vyšší hodnoty než evropský WLTP nebo americká norma EPA. V reálném provozu lze tedy očekávat kratší, ale stále nadprůměrnou hodnotu.
Co se skrývá pod kapotou
Novinka se od současné verze Modelu 3 se zadním pohonem liší hned v několika ohledech. Především dostala výkonnější elektromotor s výkonem 225 kW, který zajišťuje svižnější akceleraci a lepší dynamiku než standardní varianta. Druhou zásadní změnou je použití ternárních lithium-iontových bateriových článků od jihokorejské společnosti LG Energy Solution, jež se vyznačují vyšší energetickou hustotou a efektivnějším hospodařením s energií. Tesla navíc provedla optimalizace v oblasti softwaru i aerodynamiky, což společně přispívá k prodloužení dojezdu a k plynulejšímu a úspornějšímu provozu.
Proč jen Čína?
Tesla podala dokumentaci k Modelu 3 Plus u čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) už minulý měsíc. Automobilka zde reaguje na silnou konkurenci domácích značek jako BYD, Nio nebo Xpeng, které stále posouvají hranice dojezdu a nabíjecích rychlostí.
Prozatím neexistují potvrzené plány na export této verze mimo Čínu. Pro evropské a americké zákazníky tak zůstává Model 3 Plus zatím jen vzdálenou ukázkou toho, kam se může technologie Tesly posunout.
Co to znamená pro trh
Model 3 Plus je dalším signálem, že Tesla začíná více přizpůsobovat své portfolio jednotlivým trhům. Čínský zákazník klade velký důraz na dojezd, a Tesla na to reaguje cíleným produktem. V Evropě a USA se naopak více řeší rychlost nabíjení, síť Superchargerů a reálné hodnoty dojezdu.