Společnost Chery Group se stala historicky první čínskou automobilkou, která dosáhla hranice 5 milionů exportovaných vozidel. K 31. červenci 2025 evidovala skupina po celém světě více než 17,18 milionu uživatelů, z nichž více než 5,17 milionu se nachází mimo Čínu.
Růst prodejů a dominance v exportu
V červenci letošního roku prodala Chery Group celkem 224 439 vozů, což představuje meziroční nárůst o 14,7 %. V oblasti elektromobilů a hybridů, tedy tzv. nových energetických vozidel (NEV), dosáhla společnost prodejů 65 357 kusů, což je o 44,1 % více než ve stejném období loňského roku.
Pokud jde o samotný export, Chery v červenci vyvezla 119 090 vozů, což představuje meziroční růst o 31,9 %. Díky těmto výsledkům si Chery udržela pozici největšího čínského exportéra automobilů.
Za prvních sedm měsíců roku 2025 dosáhla skupina Chery kumulativního prodeje 1 484 563 vozidel, což je nárůst o 14,5 % oproti předchozímu roku. Z tohoto počtu bylo 669 360 vozů určeno pro vývoz.
Výkonnost jednotlivých značek skupiny Chery
Z červencových prodejních čísel vychází jako hlavní značka Chery, která prodala 143 965 vozů. Následuje značka Jetour s prodejem 49 445 kusů, Exeed se 6 822 kusy a novější značka iCar s 6 566 vozy. Za období leden až červenec 2025 prodala značka Chery 881 135 vozidel, Jetour 348 813, Exeed 69 490 a iCar 51 076.
Mezitím se na exportním trhu výrazně prosazuje také automobilka BYD, která sice ještě Chery v celkových číslech nedohnala, ale tempo růstu je výrazně vyšší. V první polovině roku 2025 zaznamenala automobilka BYD meziroční nárůst exportu o 118,2 %, čímž se nebezpečně přiblížila Chery.
Největší čínští exportéři automobilů (leden–červen 2025)
Za první polovinu roku 2025 vyvezla Chery celkem 544 937 vozů, což je o 3,5 % více než loni. BYD za stejné období exportoval 443 098 vozidel, přičemž oproti loňsku narostl téměř dvojnásobně. Třetí místo obsadila SAIC Motor s 242 571 vyvezenými vozy, ale s poklesem o 4,1 %.
Následují:
-
Geely s 181 953 kusy (+7,4 %),
-
Changan 167 575 kusů (–5,5 %),
-
Great Wall Motors 146 902 kusů (–3,9 %),
-
Dongfeng Motor 111 925 kusů (+20 %),
-
FAW Group 101 064 kusů (–31,9 %),
-
Jiangsu Yueda Kia 85 764 kusů (+20,6 %),
-
JAC Motors 54 732 kusů (–13,5 %).
Kde čínské vozy končí?
Podle údajů společnosti Yiche byly ve zbytku světa největšími odběrateli čínských automobilů v první polovině roku Mexiko, Spojené arabské emiráty a Rusko.
-
Mexiko dovezlo 234 500 vozů, což představuje meziroční růst o 30,7 %.
-
Spojené arabské emiráty zaznamenaly import 214 300 vozidel, což je nárůst o 58,5 %.
-
Rusko, dříve jeden z největších odběratelů, kleslo o dramatických 59,2 % na 171 000 kusů.
Dalšími významnými destinacemi byly:
-
Brazílie s 155 200 vozy (–7,9 %),
-
Belgie 147 200 (+7,2 %),
-
Velká Británie 131 300 (+18,8 %),
-
Saúdská Arábie 119 500 (+24,9 %),
-
Austrálie 115 100 (+41,5 %),
-
Filipíny 101 900 (+63,5 %),
-
Kazachstán 77 600 (+105 %), což byl nejvyšší meziroční růst ze všech trhů.