Strategické plánování Volkswagenu se zaseklo. Nový pětiletý plán nejspíš nevznikne dřív než v roce 2026

Foto: Unsplash

Volkswagen obvykle každý listopad uzavírá své klíčové „strategické plánovací kolo“, během kterého rozhoduje, které modely se budou v příštích pěti letech vyrábět a v jakých závodech. Letos se však proces výrazně zadrhl – a podle informací německého Automobilwoche z firemních zdrojů se plánovací kolo za rok 2025 vůbec neuskuteční.


Nerozhodnuto, neschváleno, nevejde se do rozpočtu

Rozhodnutí o pětiletých plánech údajně stále čekají na schválení vedením i dozorčí radou. Insiderské zdroje navíc tvrdí, že současné návrhy zcela nesedí s dostupným investičním rozpočtem.

Volkswagen měl obdobné zpoždění už loni – tehdy kvůli sporu o mzdy. Finální rozhodnutí padla až těsně před Vánoci, mimo jiné i o ukončení výroby v Drážďanech v roce 2025. Letos však nejde o mzdy, ale o nevyřešenou modelovou strategii a otázky ohledně budoucích platforem.

Otevřené otázky: Audi v USA i platforma SSP

Jedním z problematických bodů je plánování Audi pro severoamerický trh. Zprávy naznačují, že značka zvažuje speciální americké SUV. Jenže – model zatím nemá oficiální zelenou.

Velkým tématem je také nová elektrická platforma SSP (Scalable Systems Platform), která má v budoucnu nahradit MEB i PPE a přinést 800V architekturu pro masové modely. O SSP mají zájem téměř všechny značky koncernu a plánování by mělo rozhodnout:

  • které modely na SSP přejdou jako první,

  • kde se budou vyrábět,

  • a v jakém časovém horizontu.

Ve hře se dříve objevily vozy jako VW ID. Golf, ID. Touareg nebo nová Škoda Octavia (Vision O). Jenže dozorčí rada stále nemá všechny podklady, které potřebuje pro finální rozhodnutí.

Jedno rozhodnutí už padlo: koncern překresluje mapu závodů

Volkswagen už potvrdil nové regionální rozdělení své výrobní sítě pro skupinu značek Core:

  • závody ve Španělsku a Portugalsku budou řízeny společně,

  • Německo a Polsko budou řídit VW Commercial Vehicles,

  • východní Evropa se spojí s Indií,

  • další dva regiony pokryjí Severní Ameriku a jižní polokouli,

  • čínské závody zůstávají mimo, protože mají vlastní plánování v JV strukturách.

Tato restrukturalizace má přinést efektivnější koordinaci investic a výroby – ale základní otázka stále visí ve vzduchu:

Jaké modely budou jednotlivé závody vlastně vyrábět?

Verdikt?

Strategické plánování VW se dostalo do slepé uličky. Pokud vedení brzy nerozhodne o modelech ani o platformě SSP, je stále pravděpodobnější, že definitivní pětiletý plán uvidíme až v roce 2026 – což je u koncernu téhle velikosti nezvykle dlouhé zdržení.

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.