Sociální sítě: Nástroj pro budování značky i interakci s cílovou skupinou

Foto: Freepik

Ještě před několika lety byly sociální sítě spíše výsadou jednotlivců, kde si na svých soukromých profilech sdíleli s přáteli svůj každodenní život. Dnes jsou sociální sítě mnohem dál. Široká publika v nich využívají nejenom influenceři, kteří mají na svých účtech někdy až stovky tisíc sledujících, ale především firmy. Pro ty jsou sociální sítě efektivním nástrojem pro budování své značky. A dostanou se ke svým zákazníkům blíž než kdykoliv předtím.


Potenciál sociálních sítí je stále obrovský

Na sociálních sítích denně tráví čas celkem 88 % internetové populace v Česku. Nejoblíbenější sociální sítí je přitom YouTube spolu s Facebookem. V patách je jim Instagram, který v současnosti používá 61 % internetové populace.

Slouží přitom nejen jako zdroj zábavy, ale také jako významný prodejní a marketingový kanál. Sociální sítě jsou vynikajícím nástrojem pro budování povědomí o značce (tzv. brand awareness), díky širokému dosahu a možnosti oslovit cílové publikum. Značky mohou prostřednictvím sociálních sítí denně komunikovat se svými zákazníky.

Interaktivní povaha sociálních sítí umožňuje zákazníkům značku snadno oslovit a zapojit se tak do dialogu prostřednictvím komentářů, sdílení či reakcí. To všechno posiluje vztah značky se zákazníkem a buduje důvěru ve značku. Díky sociálním sítím také mohou jednotlivé společnosti zjistit i další potřeby svých zákazníků, na které mohou optimálně reagovat.

Marketing na sociálních sítích

Než začnete bezmyšlenkovitě přidávat jednotlivé příspěvky/videa/fotky na sociální sítě, je potřeba stanovit si strategii, kterou se jako firma chcete na sociálních sítích prezentovat. Součástí strategie je také rozpočet, od kterého se budou konkrétní aktivity odvíjet.

Následuje správné nastavení firemního profilu a tvorba pravidelného contentu. Nezapomínejte přitom na komunikaci se zákazníky: Reagujte na jejich podněty, výtky i pochvaly. Důležitou součástí sociálních sítí je právě community management, který rozvíjí a buduje komunitu zákazníků.

Nezapomínejte ale ani na následné vyhodnocení a měření: Správnou interpretací dat můžete upravovat strategii a optimalizovat rozpočty, abyste byli ještě efektivnější. Správa sociálních sítí není jenom tak. Nebuďte na to sami, oslovte přímo odborníky, kteří se tématu social media marketingu věnují profesionálně.

Kdy patří firma na “socky”?

Chtělo by se říct, že přece "vždycky", jednotlivé značky a firmy se ale nedají úplně generalizovat. Většina oborů a produktů se samozřejmě bude dát na sociálních sítích propagovat relativně snadno. Některé obory ale mohou vyžadovat specifičtější přístup.

Pokud uvažujete o tom, že založíte sociální sítě své značky, zbystřete, pokud se pohybujete v oblasti:

  • Specifického B2B odvětví: Průmyslová odvětví, která nabízí specifické produkty a mají velmi úzkou cílovou skupinu, mohou nalézt efektivnější formy propagace prostřednictvím jiných kanálů, než jsou sociální média.
  • Regulovaného průmyslové odvětví: Oblasti, které souvisí např. s těžbou a dalšími obory, které více zatěžují životní prostředí, mohou mít na sociálních sítích negativní dopad na pověst společnosti.
  • Určitých tradičních služeb: Například pohřební služby mohou vyžadovat velmi zvláštní způsob propagace, která bude respektovat citlivost tématu.

Ve všech těchto případech byste měli zvážit, jaký typ propagace je pro oblast vašeho podnikání nejvhodnější, a vyhodnotit rizika i výhody použití sociálních sítí v souladu s vašimi obchodními cíli i hodnotami.

Life24.cz je magazínový web zabývající se nejen aktualitami z domova i ze světa, ale také komentováním aktuálního politického dění nejen na české scéně. Najdete zde tedy především zajímavé rozhovory, recenze produktů, informace o cestování, nebo také například informace o domácích mazlíčcích. Zkrátka vše co vás zajímá.

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz

www.cartrax.cz

 

 

 


Life24.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz

 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.life24.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Life24.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.