V poznámce pro akcionáře Netflix uvádí, že růst jeho příjmů se „výrazně zpomalil“. Tato zpráva přichází po ztrátě 200 000 předplatitelů v minulém čtvrtletí a potenciálních dvou milionů v tomto aktuálním čtvrtletí.
Netflix, jakožto streamovací gigant prochází velmi tvrdou konkurencí s ostatními službami (např. HBO Max, Disney+). Problém je v tom, že více než 40 % jeho uživatelské základny jsou lidé, kteří si ale službu nepředplácí. CNBC uvádí, že akcie Netflixu v úterý po několika hodinách klesly o více než 20 % kvůli ztrátě předplatitelů. The Wall Street Journal dokonce zmiňuje, že akcie společnosti letos klesly o více než 40 %.
Důvodů pro tento pomalý růst je hned několik. Netflix tomu připisuje několik „vzájemně souvisejících faktorů“. Služba má aktuálně více než 222 milionu platících domácností, ale zároveň je jejich předplatné sdíleno s více než 100 miliony dalších domácností. 30 milionů z těchto nezaplacených účtů je ve Spojených státech a Kanadě. Netflix uvádí, že bylo „těžší rozšiřovat členství na mnoha trzích“, protože jde o problém, který byl „spatřen růstem pandemie COVID 19“.
Společnost tak nedávno zasáhla proti sdílení hesel testováním nového doplňku své služby. Tento doplněk uživatelům umožňuje sdílet své Netflix heslo pouze v případě, že zaplatí další poplatek. Tímto krokem se Netflix snaží docílit toho, že se vyhne sdílení hesel a zvýší své příjmy. Konkurence mezi streamovacími platformami se také pomalu dostává do popředí. YouTube, Amazon a Hulu jsou dlouholetými konkurenty (minimálně v USA). Na trh však vstupují i noví, avšak velcí hráči, jako je Apple TV+, Disney+ a další.
Špatný ekonomický růst, rostoucí inflace a válka mezi Ruskem a Ukrajinou také velmi ovlivnily tyto výsledky. V poznámce akcionářům bylo uvedeno, že v Rusku služba ztratila 700 000 předplatitelů. Netflix se totiž rozhodl veškeré své aktivity v Rusku přerušit.
Jak z této situace ven? Netflix se snaží podpořit růst v jiných zemích a vytvářet originálnější obsah mimo Spojené státy. Společnost nyní rozšiřuje svůj mezinárodní trh produkcí filmů a seriálů ve více než 50 zemích. Pořady v neanglickém jazyce jako je například světoznámý Squid Game, La casa de Papel a All Of Us Are Dead byly pro platformu obrovským hitem.