Když Peugeot před dvěma lety představil nový model 408, lákal na neotřelý design. Výsledkem je extravagantně tvarovaný vůz na pomezí crossoveru, fastbacku a hatchbacku, který rozhodně na silnici nepřehlédnete.
Design: Výstřední kráska
Z profilu připomíná Peugeot 408 spíš koncept z autosalonu než sériové auto. Vytažené blatníky, vysoká příď, ostré linie a zadní „uši“ spojleru evokují sportovní styl SUV-kupé. Oproti modelu 308, ze kterého „čtyřistaosma“ technicky vychází, je delší o 36 cm a má o 21 cm delší rozvor, což se pozitivně podepsalo na prostoru vzadu. Výška je přitom o něco větší než u běžných hatchbacků, ale nižší než u SUV – tedy přesně mezi oběma segmenty. Tohle auto si o pozornost rozhodně říká.
Interiér: Moderní kokpit se špetkou francouzského chaosu
Uvnitř vás přivítá typický „i‑Cockpit“, tedy malý volant, digitální přístroje nad ním a centrální dotykový displej. Ten doplňuje další dotyková lišta s konfigurovatelnými tlačítky. Vše působí futuristicky, ale orientace v systému není intuitivní a některé funkce jsou až zbytečně složité. Pro technologické nadšence paráda, ale uživatelé, kteří si potrpí na jednoduchost, budou zřejmě trochu ztraceni. Nicméně po pár dnech si na ovládání zvyknete a potom už žádné zaváhání nehrozí.
Kvalitní zpracování, komfortní sedačky
Na druhou stranu nelze upřít kvalitu zpracování, komfortní sedačky, a hlavně královský prostor na zadních sedadlech. Díky dlouhému rozvoru si vzadu pohodlně sednou i vyšší pasažéři a nastupování je snazší než u klasických hatchbacků. Vzhledem ke svažující se střeše to je velmi příjemné překvapení
Motor a jízdní projev: Tříválec je spíše pro kliďase
Pod kapotou testované verze se nachází tříválcový motor 1.2 PureTech s mild-hybridní technologií, oficiálně udávající výkon 145 koní. Ten je tvořen součtem 136 koní spalovací jednotky a podpory 28koňového elektromotoru – i když reálně tento výkon nikdy nedostanete najednou. Ve městě je pohonná soustava příjemně tichá a svižná, ale mimo město už motor ztrácí dech. Zrychlení na stovku za 9,4 sekundy sice nikoho nerozvášní, ale ani neurazí. Nový šestistupňový dvouspojkový automat řadí plynule a celý systém tak svádí spíše ke klidné a plavné jízdě. Udávaná spotřeba 5,1 litrů je ve skutečnosti spíše přáním, v běžném provozu počítejte s necelými sedmi litry. My jsme jezdili za 6,6 litrů, je ale pravdou, že jsme auto testovali ve dnech, kdy na horách opět napadlo trochu sněhu a teploty se pohybovaly kolem nuly.
Auto pro klidné individualisty
Peugeot 408 rozhodně není špatné auto. Má osobitý design, komfortní kabinu, skvělý prostor vzadu a bohatou výbavu. Je to stylová alternativa pro ty, kteří se chtějí trochu odlišit. Jestli tedy hledáte extravagantní design a praktičnost v jednom, bude vás 408 bavit. Pokud ale toužíte po ryzí jízdní radosti nebo efektivním hybridu, možná budete hledat jinde, nebo zvolíte silnější motorizaci