Porsche podle informací z branže připravuje simulaci řazení pro své budoucí elektromobily. První technologií vybavený model má být Taycan modelového roku 2027, který dorazí na trh koncem roku 2026.
Co Porsche naznačilo dealerům
Podle zdrojů The Drive Porsche na listopadové dealerské konferenci v Atlantě informovalo prodejce, aby se připravili na uvedení modelů s virtuálním řazením do prodeje v druhé polovině roku 2026. Konkrétně prý zazněl srpen 2026 jako měsíc zahájení objednávek.
Automobilka se sice k dotazu oficiálně nevyjádřila, ale informaci ani nepopřela — což je samo o sobě pro Porsche velmi nezvyklé. Z toho vyplývá, že vývoj takového systému skutečně probíhá.
Inspirace? Hyundai Ioniq 5 N
V posledních týdnech začalo být jasné, že se Porsche o podobný koncept zajímá. Frank Moser, který vede produktové série Porsche 718 a 911, přiznal, že si systém virtuálního řazení vyzkoušel v Hyundai Ioniq 5 N — a byl překvapen. Moser však zároveň dodal, že funkce musí být volitelná — někteří zákazníci budou chtít tichý provoz bez simulace řazení, jiní sportovnější projev.
Proč "řadit", když elektromobil převodovku nemá?
Virtuální řazení má čistě zážitkový charakter. Taycan už dnes nabízí uměle generované zvuky, takže je logické, že Porsche experimentuje s tím, jak elektrickému sportovnímu vozu přidat „emoce“, které zákazníci spojují se značkou.
Očekává se, že funkce nepůjde přidat do starších vozů Taycan softwarovou aktualizací. Hlavní důvod je jednoduchý — nebude fungovat bez nových pádel pod volantem.
Taycan zřejmě dostane přednost
Původní spekulace mířily na elektrický model 718, ovšem podle aktuálního vývoje se zdá, že první s virtuálním řazením bude právě Taycan.
Pokud se Porsche nakonec rozhodne funkci zařadit, může to být další krok, jak udržet charakter značky i v éře elektromobility — a přitom nabídnout zážitek, který konkurenti zatím neumí.