Porsche zřejmě plánuje snížit výrobu modelu Taycan. Podle zpráv médií má být výroba ve Stuttgartu-Zuffenhausenu omezena na jednu směnu.
Vzhledem ke slabým prodejům bude Porsche reorganizovat výrobu plně elektrické vlajkové lodi Taycan, uvádí deník Stuttgarter Zeitung. Konkrétně je v plánu vyrábět Taycan pouze v jednosměnném provozu. Pracovní místa nemají být omezením výroby Taycanu ohrožena – alespoň ne ta, která se týkají stálých zaměstnanců.
Po světové premiéře modelu Taycan v roce 2019 Porsche letos na jaře zásadně přepracovalo svůj první elektrický model. Upraven byl nejen design, ale také technologie pohonu a baterie. Nabíjecí výkon se zvýšil z 270 na 320 kW a zvýšil se také dojezd. Ten je v nejnovější verzi Taycanu až 678 kilometrů, což představuje nárůst o 175 kilometrů.
Hlavní slovo měl Taycan
Porsche kvůli prvnímu elektrickému modelu značky přestavělo svůj hlavní závod ve Stuttgartu-Zuffenhausenu. V roce 2023 prodalo Porsche 40 600 Taycanů, což znamenalo nejen nárůst o 16,7 %, ale také to, že elektromobily tvořily 12,7 % všech vozů Porsche. Dalo se předpokládat, že poptávka bude kolísat v souvislosti s přechodem výroby na facelift.
V Evropě se k elektrickému Taycanu brzy připojí elektrická verze nového Macanu. Současná generace se spalovacím motorem se bude nadále vyrábět v Lipsku, ale pouze pro zámořské trhy. "Výroba pro Evropu již byla ukončena. V současné době se dodávají poslední kusy," uvedl člen představenstva Porsche pro výrobu Albrecht Reimold. "V pozadí je směrnice o kybernetické bezpečnosti pro Evropu, která by si vyžádala rozsáhlé investice do stávající platformy. Od poloviny roku 2026 se budeme plně soustředit na elektrický Macan."
Důležitý dodavatel
Reimold se dále vyjádřil k modelu Taycan: "I zde jsme se museli trochu potýkat s problémy, protože zkrachoval důležitý dodavatel hardwaru. Provedli jsme významné změny hardwarových komponentů v hnacím ústrojí nového Taycanu, abychom dosáhli ještě lepšího nabíjecího výkonu a většího dojezdu.“