Oblíbená kategorie vozů SUV má na českém trhu dalšího reprezentanta. Po týdenním testování jsme navíc přesvědčeni, že nové MG HS má velký potenciál stát se v dané kategorii prodejním hitem.
Když jsem si šel vyzvednout MG HS k testování, neměl jsem velká očekávání. Čínská značka, benzinový motor, manuál... spíš jsem si říkal, že to bude zajímavá zkušenost než reálný kandidát na rodinné auto. Jenže během několika dnů jsem zjistil, že tohle SUV toho nabízí víc, než by se na první pohled zdálo.
Design? Povedl se skvěle
Foto: Jiří Soukup
MG HS rozhodně nevypadá jako auto „za málo peněz, málo muziky“. Naopak. Vzhledem se vyrovná mnohem dražším SUV: ostré linie, sebevědomá maska, LED světla, která v žádném případě nepůsobí lacině a elegantní bílá metalíza. Auto působí robustně, ale určitě ne těžkopádně. A hlavně – nové HS je konečně něco, co na silnici nepůsobí jako anonymní krabice.
Prostor pro rodinu bez kompromisů
Foto: Jiří Soukup
Uvnitř mě čekalo jedno z největších překvapení. Na zadních sedadlech je skutečně hodně místa – a to říkám jako táta tříletého dítěte. Sedačka za spolujezdcem? Bez problémů. Dítě má prostor pro nohy, nikam nekope, spolujezdec se nemusí posouvat dopředu. V případě masivní dětské sedačky to rozhodně nebývá zvykem ani u mnohem dražších aut stejné kategorie. Pro rodinu fakt pecka. A kufr? Bez potíží pojme kočárek, nákup i odrážedlo. Kdo nevozí kočárek a dětská odrážedla, odveze bagáž i pro pět lidí nebo pár pytlů cementu
Benzínový motor stačí – i s rezervou
Foto: Jiří Soukup
Pod kapotou byl benzínový motor 1.5 turbo s výkonem 170 koní, spojený s manuální převodovkou. Dynamika je na běžné ježdění naprosto dostačující – ať už jde o předjíždění, rozjezd do kopce nebo svižnou jízdu po okresce. Manuál jsem neměl v ruce už hodně dlouho, ale má přesné dráhy a dobře odstupňované převody, takže žádná výhrada, Nicméně, pokud bych si auto kupoval pro sebe, volil bych automat – čistě kvůli pohodlí ve městě a na delších trasách.
Spotřeba? Neurazí, nenadchne
Foto: Jiří Soukup
Kombinovaná spotřeba se mi ustálila na 8,5 l/100 km, což je trochu víc, než jsem čekal. Ale upřímně – vzhledem k velikosti auta, výbavě a jízdnímu stylu to není žádná tragédie. Když pojedete na spotřebu, jsem přesvědčen, že se dostanete i pod 7 litrů. Jenže mě prostě bavilo s autem jezdit hodně svižně.
Výbava, která překvapí
Foto: Jiří Soukup
Ve výbavě MG skutečně boduje. Elektrická sedadla s pamětí, vyhřívání, umělá kůže, 360° kamera (která ukazuje vzdálenost od překážky v centimetrech!), bezklíčové odemykání, Apple CarPlay i Android Auto (přes kabel), elektrické víko kufru, tempomat… Zkrátka vše, co běžný řidič potřebuje – a něco navíc. Vše navíc působí velice kvalitně, včetně zpracovaní. Tedy žádný „levný čínský plast“. Jednu výhradu bych ale přeci jen měl. Čeština informačního systému není úplně nejlepší. To ale, předpokládám, spraví aktualizace software.
Cena? Tady začíná být MG opravdu zajímavé
Verze Exclusive s manuálem stojí 745 000 Kč, s automatem 805 000 Kč. A to je klíčový argument. Nejlevnější Škoda Kodiaq vás vyjde o více než 200 000 Kč dráž – a to v chudší výbavě. MG HS je sice nováčkem na trhu, ale v poměru cena/výkon/kvalita se podle mě umí postavit těm nejzavedenějším jménům.
Verdikt: překvapení roku
MG HS mě jednoduše bavilo. Ne kvůli logu na kapotě, ale kvůli tomu, co všechno za dané peníze dostanete. Pokud hledáte prostorné, slušně vybavené SUV s cenovkou pod milion a nechcete se smířit s holým základem, HS si určitě zapište do seznamu. Za mě – ale s automatem – jasná volba.