DS Automobiles mám rád už dlouho. Baví mě, že si jdou svou cestou – ať už jde o vzhled, nebo výběr materiálů. Nová DS4 mi padla do oka hned na první pohled. Není to okoukané SUV, ale spíš elegantní hatchback s vyšší stavbou a spoustou zajímavých detailů. Tohle auto si prostě nespletete.
Design, co má názor
Foto: Jan Smékal
"Déesky" miluji už od té doby, co jsem viděl film s Fantomasem. Poprvé jsem se v modelu DS ale svezl až ve chvíli, kdy Citroen vypustil do světa model DS3, Tehdy jsem byl z auta tak unešen, že jsem si ho i koupil. A už jsem v tom jel. Dnes je DS Automobiles samosgtatnou značkou, ale na mé lásce k ní to nic nemění, Naopak. A protože jsem měl nedávno možnost otestovat mild-hybridní verzi DS4, byl svět zase o něco hezčí. To auto je totiž nádherné.
Přední světla s výrazným denním svícením, zapuštěné kliky, ostré linie karoserie – všechno působí promyšleně a sebevědomě. Auto má šmrnc, ale není to žádný výstřední výstřelek. I naše malá dcera si všimla, že „je to takový hezký auto jako pro princeznu“. Pořád volala, že chce "bílé auto na výlet"
Uvnitř je to jiný svět
Když jsem poprvé otevřel dveře, měl jsem pocit, že jsem v interiéru auta tak trochu z jiného světa. Žádné tvrdé plasty nebo nudná tlačítka. Všechno je měkké, příjemné na dotek, a přitom přehledné. Na středové konzoli je malý dotykový panel, kterým se ovládá hlavní obrazovka – chvíli jsme si na to zvykali, ale brzy to šlo samo.
Pro rodinu s malým dítětem je důležité, aby byl v autě klid a pohodlí. A tady to fakt funguje. Sedadla jsou pohodlná, výhled ven dobrý, a i na zadních sedadlech je dost místa. Dcera má sedačku s Isofixem, vše šlo snadno a bezpečně připevnit. Zavazadlový prostor zvládne kočárek, nákup i dětskou koloběžku – na víkendové výlety úplně v pohodě.
Mild-hybrid do města i mimo něj
Testovaný motor 1.2 PureTech se 136 koňmi, doplněný o mild-hybridní systém, mě mile překvapil. Není to žádný dravec, ale je tichý, klidný a rozjíždí se hladce. Na denní ježdění po městě a občasnou cestu mimo něj je ideální. Automat funguje dobře, i když občas při popojíždění trochu zaváhá. Spotřeba se pohybovala lehce nad pěti litry – to považuju za velmi slušné.
Komfort, který si člověk užije
Podvozek je naladěný na pohodlí, což se k charakteru auta náramně hodí. DS4 umí žehlit nerovnosti a přitom zůstává jistá i v zatáčkách. Do auta jsme sedali rádi – ať už jsme jeli na nákup, do školky, nebo na výlet. Zvuková izolace je výborná, infotainment přehledný, Android Auto funguje bezdrátově a spolehlivě. Všechno je přesně tak, jak bych od prémiového auta očekával.
Závěr: Styl bez kompromisů
DS4 mě nezklamala. Nabízí styl, který se neokouká, kvalitní zpracování a překvapivou praktičnost pro běžný rodinný život. Není to nejlevnější auto v kategorii, ale pokud hledáte něco jiného než běžnou a nudnou konfekci, a chcete si navíc užít každý kilometr, stojí DS4 rozhodně za zvážení. Pro nás tři – ideální kombinace designu, komfortu a užitné hodnoty. A jo, pořád je to moje srdcovka.