Plug-in hybridní DS 7 v edici Édition France je auto, které mě okamžitě přimělo zpomalit. Ne kvůli výkonu, ten má koneckonců velmi slušných 300 koní, ale kvůli atmosféře, kterou kolem sebe vytváří.
V dnešní době, kdy většina SUV vypadá a jezdí podobně, působí tohle auto jako z jiného světa – klidnějšího, stylovějšího a sebevědomě originálního.
Design, který se neomrzí
Foto: Jan Smékal
Design je přesně takový, jaký od DS čekáte: netradiční, vytříbený, elegantní. V černé barvě Perla Nera s decentními chromovými doplňky vypadá DS 7 sebejistě, ale neokázale. Přední světla s animovanými LED prvky jsou nejen technicky propracovaná, ale také vizuálně efektní – a navíc vás při příchodu k vozu decentně „pozdraví“. Zadní světla s motivem šupin tomu dávají punc francouzského šperku.
V interiéru mě okamžitě zaujala alcantara. Nejen na sedadlech, ale i na přístrojové desce a výplních dveří. Je to materiál, který působí luxusně, příjemně na dotek a zároveň dává interiéru jiný charakter než obvyklá kombinace kůže a plastů. Ergonomie není úplně klasická, ale v tomhle autě mi to vlastně vůbec nevadilo – člověk si rychle zvykne. Středový panel s křišťálovým startovacím tlačítkem, analogové hodiny a jemné grafické detaily dodávají kabině silný charakter.
Jízdně DS 7 rozhodně neurazí. V čistě elektrickém režimu se chová tichounce a kultivovaně – ideální do města nebo na kratší každodenní trasy. Elektromotory mají dost síly na svižné rozjezdy, a pokud je baterie nabitá, ujedete na elektřinu kolem 50 km. V hybridním režimu se připojí benzinový čtyřválec a celé ústrojí nabídne dynamiku, která s přehledem stačí i na dálniční přesuny. Zrychlení na stovku za necelých šest vteřin je velmi působivé, a přitom auto neztrácí na komfortu.
Podvozek je vybavený systémem DS Active Scan Suspension, který pomocí kamery předvídá nerovnosti na vozovce a podle toho upravuje tuhost tlumičů. Na dobrých silnicích je jízda výjimečně pohodlná, na těch horších se auto občas lehce zhoupne, ale nikdy nepůsobí nejistě. Je to spíš měkký, elegantní styl, který k tomuhle vozu dokonale sedí.
Spotřeba je silně závislá na tom, jak často nabíjíte. Pokud denně jezdíte kratší trasy a pravidelně dobíjíte, zvládnete jezdit za 2–3 litry na 100 kilometrů. Při delších cestách bez dobíjení se spotřeba pohybuje kolem 7 až 8 litrů. Není to úplně málo, ale v kontextu výkonu a čtyřkolky stále v normě.
Édition France je sice výbavová verze, ale zároveň i způsob, jak se dostat k velmi slušně vybavenému autu za o něco rozumnější peníze. Masážní sedadla, elektrické ovládání, navigace, parkovací kamera nebo bezdrátové Apple CarPlay – to vše je součástí standardní výbavy. Původní cena přesahovala 1,7 milionu korun, ale díky akční nabídce se dá pořídit kolem 1,37 milionu i se zimními koly a prodlouženou zárukou. A to už je nabídka, která dává smysl.
DS 7 není pro každého. Není to auto, které by si kupovali ti, kdo jdou jen po značce nebo maximálním výkonu. Ale pokud hledáte stylové SUV, které má osobnost, neokoukaný design a klade důraz na komfort, může být právě tohle velmi zajímavá alternativa k obvyklým volbám typu Audi, BMW nebo Mercedes. A k tomu dostanete něco navíc – pocit, že řídíte něco opravdu výjimečného.